El TSJC condemna les empreses d’ITV a pagar un 1,5% d’increment salari

itv
La sentència dóna la raó a la UGT de Catalunya i CCOO i reconeix que la previsió d’IPC del Govern per al 2009 era del 2%

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha donat la raó a la demanda interposada per la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya i COMFIA – CCOO de Catalunya en referència a l’increment salarial pactat per a l’any 2009 a les empreses dedicades a la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV).

Al conveni col·lectiu es preveia una pujada salarial de l’IPC previst més l’1,5%, el que es traduïa en un increment del 3,5% en el salari dels treballadors i les treballadores. Tanmateix, les empreses del sector no van procedir a aquest increment, perquè consideraven que no existia un IPC previst.

Finalment el TSJC ha donat la raó als dos sindicats signants del conveni i ha confirmat que l’increment a aplicar com a IPC previst per al 2009 és el 2%, ja que el Govern ho va contemplar així en els Pressupostos Generals de l’Estat per revaloritzar les pensions de les classes passives de l’Estat i les pensions contributives del Sistema de Seguretat Social.

Aquesta sentència reforça els acords del primer Conveni del Sector de la ITV de Catalunya, condemnant les empreses APPLUS i RVSA a pagar un 1,5% addicional a l’increment aplicat per les empreses el 2009. Com que les empreses ja van pagar al febrer de 2010 la regularització a l’IPC real de 2009, abonant sobre els salaris de l’any passat un 0,3%, restaria pagar un 1,2%.

MCA-UGT de Catalunya expressa la seva satisfacció per aquesta sentència i reclama a les empreses del sector que abonin aquesta diferència en concepte d’endarreriments, consolidant aquest increment a les taules salarials i renunciant a interposar recurs.

En aquest enllaç trobareu la sentència del TSJC: