Tancada del personal laboral a la seu del departament d’Ensenyament

aula-amplio2

Els delegats i les delegades de la UGT de Catalunya i de la resta de sindicats del Comitè Intercentres del Personal Laboral del Departament d’Ensenyament s’han tancat aquesta tarda a la seu central del departament a Barcelona (Via Augusta, 202), fins que no hi hagi un compromís ferm per part de l’administració catalana pel que fa a la cobertura de vacants i substitucions del personal laboral que treballa als centres educatius.

Entenem que l’aplicació de la Instrucció 1/2011, emesa pel Govern de la Generalitat, mitjançant la qual es determina la no cobertura de vacants i substitucions, no es pot aplicar a cap dels treballadors i treballadores que atenen l’alumnat, tal com s’ha previst excepcionant de l’aplicació de l’esmentada instrucció el personal docent i sanitari. Es tracta, doncs, d’una nova situació de discriminació del personal laboral del Departament d’Ensenyament.

El personal laboral atén les llars d’infants públiques, l’Educació Especial, el reforç a les aules de P3, els tractaments fisioterapeutes als centres educatius, etc.