Teresa del Burgo rep la Medalla al Treball President Macià

Treballadora durant 40 anys de la farmacèutica Merck i sindicalista de la UGT de Catalunya, la Generalitat reconeix amb aquest guardó els seus mèrits laborals

Demà dimarts, 18 de desembre, el Govern de la Generalitat concedirà la Medalla al Treball President Macià, entre d’altres, a Teresa del Burgo, treballadora durant 40 anys de la multinacional farmacèutica Merck i, entre d’altres, membre de l’executiva de l’antiga Federació d’Indústria i Afins (FIA) de la UGT de Catalunya. Des de la nostra organització ens sentim plenament orgullosos que Teresa hagi estat reconeguda amb aquest guardó pels seus mèrits laborals i la seva contribució a l’impuls de l’economia catalana, i en volem destacar la seva dedicació al sindicalisme tant a la seva empresa com al sector químic i a la federació d’indústria, i especialment, la seva lluita per la igualtat entre dones i homes al món laboral.

Teresa del Burgo Cayuela va néixer a La Aguilera (Burgos) el 10 d’agost de 1955. Diplomada en Treball Social, arriba a Barcelona als 17 anys. L’any 1974 s’incorpora a l’empresa Merck Farma y Química, situada a Mollet del Vallès (Vallès Oriental), on va treballar durant 40 anys com a analista de laboratori fins a la seva jubilació, l’any 2013.

L’any 1988, davant les situacions de desigualtat entre homes i dones que observa a la seva empresa, decideix presentar-se com a candidata al comitè d’empresa, i l’any 1990 s’afilia a la UGT de Catalunya. Fins a la seva jubilació, va compaginar el seu ofici amb la seva tasca sindical.

Dins de la UGT de Catalunya també ha desenvolupat un paper rellevant: ha estat membre de l’executiva de l’antiga Federació d’Indústries i Afins (FIA) a la Comarca del Vallès Oriental; secretària de Formació a la Unió Intercomarcal del Nord-Oriental-Maresme, i membre de l’Executiva Nacional de la FIA, primer com a responsable del Sector Químic (durant tres mandats) i més tard com a responsable de Formació i Igualtat.

També ha estat membre, en representació de la UGT de Catalunya, del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA), del Consell de Política Industrial de Catalunya, del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i, durant quinze anys, de la Comissió Mixta del Conveni General de la Indústria Química.

En l’actualitat continua col·laborant amb el nostre sindicat, ja que forma part del Tribunal Laboral de Catalunya i de la Comissió de Control de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro (FICA).

Teresa del Burgo va ser una de les impulsores de la creació del Comitè d’Empresa Europeu de Merck Farma y Química, del qual va ser membre del Comitè Executiu, assolint importants transformacions en l’empresa a nivell salarial, de salut laboral i condicions laborals en general.

Destaca també la seva activitat sindical dins de la seva empresa, on va ajudar a la regulació dels salaris perquè fossin més igualitaris entre homes i dones, a millorar la vigilància de la salut laboral, a que es paguessin les hores extres -no només a producció, on treballaven majoritàriament homes, sinó també a administració i laboratori, amb llocs de treball fonamentalment femenins- i a una regulació igualitària del premis en l’empresa.

Demà dimarts a la tarda tindrà lloc l’acte de lliurament dels guardons al Treball President Macià al Palau de la Generalitat, i hi assistirà el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros.