Trambesòs decideix finalment reforçar la seguretat després d’una nova agressió a un conductor

tramvia

La UGT de Catalunya porta dos anys denunciant la inseguretat per a treballadors i usuaris sense resposta per part de l’empresa
Dissabte a la nit es va produir una nova agressió a un treballador del Trambesòs. Cap a la 1 de la matinada, un grup d’unes quinze persones esperaven a la parada de Gorg (Badalona) que arribés el tramvia per linxar el conductor, que va intentar tancar-se a la cabina però no va poder evitar que li donessin dos cops de puny a la cara. Ara el treballador es troba de baixa i la plantilla, de nou, atemorida. Després de l’agressió, la plantilla va decidir aturar el servei fins al matí següent.

Ahir diumenge el Comitè de Seguretat i Salut es va reunir amb la direcció de l’empresa i es va acordar reforçar amb seguretat privada les terminals, és a dir, a les parades de Gorg, Sant Adrià del Besòs i Ciutadella-Vila Olímpica. Des de la UGT de Catalunya considerem que és el mínim que pot fer en aquests moments l’empresa, però portem dos anys denunciant la inseguretat a les línies T-5 i T-6 del Trambesòs i s’ha hagut de produir una nova agressió perquè finalment l’empresa es decideixi a fer alguna cosa. Des del nostre sindicat també demanem més implicació i responsabilitat a l’Autoritat del Transport Metropolità, l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i els diferents cossos de seguretat.

Dos anys denunciant inseguretat per a treballadors i usuaris

La UGT de Catalunya porta dos anys denunciant les condicions d’inseguretat i perill amb què treballen a diari els conductors/es i inspectors/es de les línies T-5 i

T-6 del Trambesòs durant els trajectes per determinades zones de Badalona i Sant Adrià del Besòs.

Des que es van posar en marxa aquestes línies, la plantilla del Trambesòs ha d’aguantar insults, amenaces i agressions físiques per part d’alguns “usuaris” (que, evidentment, no paguen el bitllet) i des del carrer, situacions que lamentablement han esdevingut normals. Els tramvies pateixen desperfectes contínuament i alguns treballadors han resultat ferits. També són pràctiques habituals a l’interior dels tramvies el consum i el tràfic de drogues, així com l’abandonament de xeringues usades, amb el conseqüent risc tant per a treballadors i treballadores com per a viatgers.

La reivindicació de la plantilla és clara: poder desenvolupar la seva feina sense por i amb seguretat. Cal remarcar que fina ara a tot el Trambesòs només hi havia tres persones de seguretat privada, que acompanyen els inspectors/es a demanar el billet als passatgers.

Per la seva banda, la resposta de l’empresa davant la demanda dels treballadors i les treballadores de més seguretat sempre ha estat, senzillament, que no hi havia pressupost.