L’activitat social

Treball en xarxa

La societat civil catalana sempre ha destacat per la seva pluralitat, dinamisme i compromís amb l’avenç social i nacional de Catalunya. Amb el temps, el teixit social ha anat evolucionant i adquirint noves formes i, en aquests moments, al nostre país hi conviuen una gran diversitat d’associacions, entitats, plataformes i moviments que comparteixen molts dels valors i els objectius del sindicalisme de classe. I en àmbits tan diversos com l’educació, la sanitat, l’habitatge, la igualtat, la llengua, els drets socials, etc.

Des de la UGT de Catalunya apostem clarament pel treball en xarxa i la creació de sinèrgies amb els moviments socials, que donen veu als qui no la tenen i lluiten contra la destrucció dels drets socials i laborals. El nostre sindicat treballa de manera transversal la política sindical i la política social, entenent que no funcionen l’una sense l’altra i que les relacions amb les altres entitats en permeten obrir-nos a la societat i evolucionar amb ella.

Entre d’altres, la UGT de Catalunya forma part:

• Campanya per un Catalunya Social (inicialment, Plataforma Prou Retallades!)
  • Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària
  • Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere
  • Plataforma Nosaltres Decidim
  • Plataforma pel Dret a la Salut
  • Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE)
  • Somescola.cat.
  • Plataforma Pobresa Zero – Justícia Global
  • Xarxa d’Acció Solidaria (XAS)
  • Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva
  • Taula d’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica

També participem activament al Fòrum Social Català o al Fòrum contra les Violències de Gènere, i col·laborem amb entitats com SOS Racisme o la plataforma Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR). D’altra banda, hem estat promotors de la Iniciativa Legislativa Popular per la dació en pagament retroactiva, la paralització dels desnonaments i el lloguer social, i de la ILP per una Renda Garantida Ciutadana.

Atenció gratuïta a persones no afiliades en temes socials i de gènere

Dins de la lluita pels drets dels treballadors i de les treballadores, la UGT de Catalunya té com a prioritat vetllar pels drets d’aquelles persones més desafavorides, i no només en temes laborals, sinó en tot el ventall d’aspectes socials que afecten la seva vida. En aquest sentit, la nostra organització ofereix des de l’any 1995 a diferents territoris el Servei Institucional i Social (SIS) i el Servei d’Informació, Assessorament i Mediació per Dones (SIAM).

• A través del Servei d’Informació Social (SIS) oferim informació, orientació i assessorament individualitzat en temes socials a totes les persones, ja siguin afiliades o no.
  • El Servei d’Informació, Assessorament i Mediació per Dones (SIAM) atén aquelles dones que pateixen o són susceptibles de patir algun tipus de discriminació, amb una resposta integral i  immediata. El servei permet detectar les noves i velles formes que prenen les discriminacions, especialment les de gènere, així com solucionar problemàtiques individuals, tot apropant les dones afectades a la lluita sindical.