Secretariat nacional

alvarez
Secretari General
Va néixer l’any 1956 a Belmonte (Astúries)
Imatge en alta resolució

Neix a Belmonte (Astúries) el 20 de març de 1956. Cursa estudis de Formació Professional i l’any 1975 es trasllada a Barcelona i comença a treballar a l’empresa Maquinista Terrestre y Marítima (actual Alstom). Aquell mateix any s’afilia a la UGT i el 1976 és escollit secretari d’Acció Sindical de la secció sindical de la seva empresa. El 1980 esdevé secretari d’Organització de la Federació del Metall i al maig de 1990 el VIIIè Congrés Nacional l’elegeix secretari general de la UGT de Catalunya. Ha estat reelegit màxim dirigent del sindicat en sis ocasions: en el IXè Congrés Nacional (1994), en el Xè (1998), en l’XIè (2002), en el XIIè (2005), en el XIIIè (2009) i en el XIVè (2013). L’any 2003 va ser guardonat amb el Premi d’Honor Jaume I en reconeixement de la seva tasca en l’impuls de la llengua i la cultura catalana en l’àmbit sindical.

Oficial de primera de Alstom

carneroSecretari General Adjunt
Va néixer l’any 1968 a Barcelona
Imatge en alta resolució

Neix l’any 1968 a Barcelona. El 1987 comença a treballar per a la SEAT com a operari de muntatge. El 1990 és escollir delegat al comitè d’empresa de SEAT Zona Franca i el 2003 esdevé president del comitè d’empresa de SEAT Martorell. També des d’aquell any és membre del Comitè Europeu i del Comitè Mundial del Grup Volkswagen. El 2009 entra a formar del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya com a secretari adjunt a la Secretaria General i des del 2013 és secretari general adjunt del sindicat.

Oficial de primera de SEAT

Què decideix?

Decideix sobre les posicions del sindicat a nivell autonòmic, sempre concentrant-se en les limitacions que li marca el Congrès i el Comitè Nacional.