Treballadors de correus de Castelldefels demanen un estudi per aclarir si estan patint contaminació

buzon1.pngLa plantilla es concentrarà el proper dilluns a la plaça de l’Ajuntament per protestar davant de la negativa de la direcció

Els treballadors i les treballadores de l’oficina de Correus de Castelldefels han decidit avui en assemblea manifestar-se el proper dilluns, 28 de gener, de 9.30 a 10 hores, a la plaça de l’Ajuntament.

El motiu de la protesta és que la direcció de Correus ha refusat la sol·licitud de la plantilla, formada per 49 persones, de què es realitzin mesuraments i estudis per detectar la possible presència d’elements nocius a la zona, ja que en els darrers anys set treballadors s’han vist afectats de càncer. Es dóna la circumstància que a la zona existia un fàbrica d’amiant actualment soterrada, i que són nombrosos els casos de veïns i altres treballadors afectats per aquesta patologia.

Els delegats de la UGT de Catalunya al sector Postal van sol·licitar amb anterioritat a la direcció de Correus que portés a terme els estudis necessaris per aclarir si aquests casos estan relacionats amb radiacions o contaminacions ambientals. Davant de la negativa de l’empresa, el passat 5 de novembre el nostre sindicat va presentar una denúncia davant de la Inspecció de Treball perquè obligui Correus a fer els mesuraments, tal com recull la normativa en matèria de seguretat i salut laboral.