Treballadors de l’Hospital de Sant Pau inicien una tancada indefinida contra les retallades

Tot i ser una fundació privada, la direcció ja els ha anunciat que no cobraran la paga de Nadal

Demà dijous, 29 de novembre, a partir de les 8 hores, membres del comitè d’empresa de l’Hospital de Sant Pau iniciaran, a proposta de la UGT de Catalunya, una tancada indefinida al vestíbul principal contra les noves retallades anunciades per la Generalitat als pressupostos del 2013, que inclouran noves retallades a la sanitat pública. El comitè espera que treballadors i usuaris se sumaran a la protesta.

A l’Hospital de Sant Pau s’han aplicat retallades des del 2010, amb tancament de sales i augment de les llistes d’espera. Els seus treballadors han patit una retallada salarial del 5%, l’eliminació dels fons social i d’ajudes (com la de menjador i escola bressol), un expedient de regulació d’ocupació temporal, i ara la direcció els ha anunciat que no cobraran la paga de Nadal, tot i que no són treballadors públics i l’hospital és una fundació privada.

Les seccions sindicals de la UGT de Catalunya a altres centres de l’ICS i de la XHUP també proposaran als altres sindicats, entitats socials i usuaris la convocatòria de mobilitzacions i protestes, ja que l’objectiu de les retallades és desmantellar la sanitat pública i procedir a la seva mercantilització, provocant una minva de la qualitat del servei, una pèrdua de drets de la ciutadania i generant desigualtats socials.