Els treballadors de la neteja d’edifcis i locals es concentren per un conveni digne

neteja-edificis.jpg
El sector reivindica un conveni amb un salari mínim de 1.000 euros i la unificació de les quatre províncies en 2 anys

La UGT de Catalunya i ha convocat per a demà, 18 de juny, una concentració de treballadores i treballadors del sector de la neteja d’edificis i locals a la Plaça Sant Jaume de Barcelona per denunciar la situació actual de les negociacions del conveni, que ara per ara estan aturades. El conveni autonòmic de neteja d’edificis i locals afecta unes 3.000 empreses i 70.000 treballadors i treballadores a Catalunya.

La plataforma negociadora dels sindicats per al conveni dels propers dos anys (gener 2010 – desembre 2011) inclou tres reivindicacions principals: salari mínim de 1.000 euros, equiparació salarial de les quatre províncies en dos anys (els salaris més baixos es troben a Lleida) i reducció de la jornada laboral, passant de les 40 hores setmanals actuals a 39 hores el 2010 i, finalment, a 38 l’any 2011.
Concentració treballadores sector neteja edificis i locals

DIA: divendres, 18 de juny de 2010
HORA: 12 hores
LLOC: Plaça Sant Jaume. Barcelona.