Treballadors de les centrals d’Ascó i Vandellós continuen amb el calendari de vagues per desbloquejar el conveni col·lectiu

vandellosEls treballadors i les treballadores de l’Associació Nuclear Ascó – Vandellós II (ANAV) continuaran demà amb quatre noves jornades de vaga (del 23 al 26 de maig) a les dues centrals nuclears davant el bloqueig d’ENDESA/ENEL a la negociació del conveni col·lectiu.

La plantilla va iniciar el calendari de protestes amb les vagues dels dies 16, 17, 18 i 19 de maig, que van suposar tot un èxit, amb un seguiment del 90%. Com que aquesta setmana no s’han produït avenços en la mesa de negociació, els treballadors continuaren amb les vagues convocades els següents dies:

• 23, 24, 25 i 26 de maig (des de les 00.00 hores del primer dia fins a les 24 hores del quart dia).
  • 30 i 31 de maig, i 1 i 2 de juny.
  • 6, 7, 8 i 9 de juny.
  • 13, 14, 15 i 16 de juny.

El segon grup de protestes s’ha convocat durant els mesos de novembre i desembre.

La plantilla de les centrals nuclears volen transmetre la seva preocupació davant d’una gestió empresarial irresponsable que fomenta un clima laboral desfavorable i que rebutja les dues principals demandes sindicals per al conveni: la garantia de l’ocupació i el manteniment dels drets adquirits (continuïtat del relleu generacional). Cal destacar que els treballadors ja estan assumint una important contenció econòmica en el context de crisi econòmica.

Els treballadors i les treballadores esperen una resposta a les seves protestes que eviti la degradació de les quotes d’eficiència assolides per la plantilla i de la seguretat en les instal·lacions aconseguides en els darrers anys després d’un important esforç de superació.

D’altra banda, des dels sindicats denunciem, igual que la setmana passada, la imposició per part del Ministeri d’Indústria d’uns serveis mínims abusius.