Treballadors dels serveis socials de l’ajuntament de BCN reivindiquen millores

centrecivic.jpgLa UGT de Catalunya reivindica solucions urgents davant de la immediata aplicació de la Llei de Dependència i la Llei de Serveis Socials

 

El 20 de desembre de 2006, l’Assemblea de treballadors i treballadores dels Serveis Socials d’Atenció Primària i els Equips d’Atenció a la Infància i Adolescència (EAIA), vam presentar un manifest amb una sèrie de reivindicacions urgents a les quals esperàvem que l’Ajuntament de Barcelona hagués proposat alguna solució abans d’acabar l’anterior legislatura. Però gairebé un any després no hem obtingut cap resposta a aquesta greu situació, a la que ara hem d’afegir un nou i important impacte en les responsabilitats legals dels Serveis Socials amb l’aplicació immediata de la nova Llei de Serveis Socials, junt amb la Llei de la Dependència.

Si els Serveis Socials han de convertir-se amb aquestes noves lleis en el quart pilar de l’Estat de Benestar de Catalunya, els responsables de fer-les efectives dintre de l’Ajuntament de Barcelona haurien de començar a córrer per fer-les possibles.

 

Per tal d’aconseguir uns Serveis Socials de QUALITAT i UNIVERSALS, reiterem les nostres reivindicacions:

  • Substitució immediata de tots els perfils professionals: és totalment insuficient "l’equip itinerant" que només substitueix immediatament a les recepcionistes i treballadores socials de primera acollida. Cada dia que passa sense substituir-se un professional, molts ciutadans es queden sense atenció.
  • Ràtios de personal suficient i estable: si encara no es compleixen les ràtios que marca el Pla d’Inclusió Social, si gairebé un 50 % dels professionals són interins i ara hem d’afegir la nova Llei de Dependència i la nova Llei de Serveis Socials, com pensen que podrem assumir la plantilla actual tots aquests nous encàrrecs i les noves responsabilitats legals?
  • Infraestructura necessària: encara queden molts dèficits greus en alguns  equipaments per poder atendre amb dignitat i qualitat als usuaris dels Serveis Socials.
  • Porta d’entrada: el primer contacte amb el ciutadà és la recepció i és molt urgent que l’Ajuntament es defineixi, reforci i revaloritzi a aquests professionals.
  • Reconeixement professional: exigim aquest reconeixement de les directores i directors dels Centres de Serveis Socials, de les administratives i administratius tant de l’EAIA com dels CSS i les informadores/recepcionistes dels CSS.
  • Seguretat i indefensió: encara estem esperant les solucions a totes les situacions greus que s’estan donant i com a exemple més actual les reivindicacions dels EAIA.

Els ciutadans usuaris dels nostres serveis també han recolzat aquestes reivindicacions amb les seves signatures i mereixen una resposta de l’Ajuntament. Per tot això la UGT de Catalunya exigeix:

  • Una resposta urgent a les nostres reivindicacions laborals i així poder complir amb el dret dels tots els ciutadans de Barcelona a una atenció de qualitat i digna i que sigui coherent amb el compromís polític de l’actual govern municipal de la "millora del treball amb les persones".
  • Demanem a l’alcalde Jordi Hereu i als responsables dels Plans d’Actuació Municipal que se’ns donin respostes i solucions immediates.

{mxc}

Comments are closed.