Tres docents del centre Les Salines del Prat de Llobregat presenten denúncies al director per assetjament laboral

Al mateix temps que Educació engega el seu pla LELV (Les Escoles Lliures de Violència), avui mateix han saltat als mitjans de comunicació els testimonis de 3 docents que van patir assetjament de manera sistemàtica davant el coneixement, la passivitat i la inacció del Departament d’Educació.

Aquest pla, que arrenca amb el discurs polític del Conseller, falla a la més bàsica de les premisses, necessària quan algú pretén erigir-se com a abanderat d’una causa justa: predicar amb l’exemple. I mentre el Pla, molt encertadament, està sobradament justificat i emparat amb una àmplia normativa i recull de drets, aquests són els mateixos que, de manera sistemàtica, la pròpia Administració vulnera de manera continuada, silenciant i encobrint els casos provats d’assetjament cap als i les docents dels nostres centres educatius. Afirmem amb rotunditat que actualment el Departament i els responsables al capdavant de l’Administració són responsables directes d’allò que el mateix Conseller diu que “no podem permetre”, que l’assetjament i la violència psicològica exercida sobre alguns treballadors i treballadores públiques “ resti en el silenci, que no sigui resolt i que el seu causant en surti indemne”.

UGT Educació Pública ho manifestem amb aquesta convicció i rotunditat, a l’aniversari d’un cas notori que fa tenir lloc al nostre territori i del qual vam ser motor, informant i fent-lo extensible a la resta de sindicats, amb qui vam fer pressió conjunta amb la campanya #AixequemLaCatifa.

Ara justament farà 2 anys, d’un informe de la Comissió de Funció Pública que va reconèixer  l’assetjament sistemàtic cap a 3 treballadores d’un centre del Prat de Llobregat, que va ser recolzat per un altre informe de la Inspecció de Treball  i un altre del Síndic de Greuges. Tot i això, la instructora del cas i la Secretaria General d’Educació van tancar el cas reconeixent possibles faltes lleus,  no demostrables i prescrites i  obligaven a fer a la persona denunciada un curs de 10h. Sorprenentment i amb una patent incongruència ètica i moral a la mateixa resolució es reconeixia que el director del centre (assetjador reconegut per l’informe de Funció Pública) “no té les capacitats necessàries i obligades de qualsevol càrrec de comandament públic”.

Les persones que van ser assetjades llavors i les que van continuar sent assetjades després, al mateix centre , com ja vam tornar a denunciar,  i a d’altres centres del nostre Territori, no poden oblidar tot i que vulguin el mal que se’ls va fer, durant i després dels fets. Nosaltres com a representants de tots els treballadors i treballadores tampoc.

Les paraules cal recolzar-les amb fets. Cal prevenir, cal parlar i cal actuar davant l’assetjament i la violència, a tots els segments de la Comunitat Educativa, no únicament a aquella que permet fer campanya publicitària.

Exigim, per tant, l’aplicació de mesures disciplinàries d’acord amb la Resolució de Funció Pública, la impugnació de la resolució del Departament i una revisió dels protocols d’assetjament, per tal de garantir l’aplicació de mesures disciplinàries que acabin amb la impunitat i els amiguismes.