UGT acusa a la gerència de la UPC de fer xantatge als treballadors

aula-amplio2

Les mesures d’estalvi contemplen la supressió de les mesures socials a canvi de la continuïtat del personal interí

El passat 19 d’octubre el Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona va aprovar els ‘Criteris bàsics per a l’elaboració del pressupost 2012’. En aquest document es planteja una reducció sobre el pressupost del 2011 de 6,8 milions d’euros en les despeses de Capítol 1 (personal) del PDI i de 4,2 milions al PAS.

Les mesures d’ajust del 2011 i les que es preparen per al 2012 tenen una repercussió directa en la no renovació de professorat contractat, amb la interrupció de la carrera docent d’una part del professorat amb categoria lector/a. La UGT de Catalunya valora molt negativament el malbaratament de capital humà que les retallades provocaran a les universitats públiques catalanes. També el personal d’administració i serveis (PAS) es veurà afectat en les seves condicions de treball i en la no renovació de personal interí

Pel que fa a la UPC, la Gerència va lliurar a Comitè i Junta del PAS un document amb un catàleg de mesures d’estalvi (per un import global de 4,3 milions d’euros) que contemplen la supressió d’un gran nombre de mesures socials com a alternativa a la “supressió de tota la contractació temporal”. La UGT rebutja frontalment aquest xantatge de la Gerència i reclama que les mesures d’estalvi no afectin ni a la continuïtat del personal interí ni a les condicions laborals del PAS.

El nostre sindicat dóna suport a les diferents mobilitzacions que s’estan preparant a les universitats en contra de les retallades. En el cas de la UAB, el Comitè del Personal Docent i Investigador Laboral ha aprovat promoure la convocatòria de la Vaga de PAS i PDI el proper 17 de novembre.

A l’assemblea de PAS i PDI de la UAB convocada per al proper dimecres 26 d’octubre (13.00 h, Sala d’Actes del Rectorat) es debatrà i es votarà si la UAB se suma a la Vaga del 17 de novembre.

D’altra banda, el sector d’Universitat de FETE-UGT participarà també a la concentració del proper dijous 27 d’octubre, a les 18 hores a la plaça de Sant Jaume, juntament amb el sector d’ensenyament.