UGT acusa Generalitat de passar la factura a seva incapacitat a professionals i usuaris de sanitat

Mentre proposa baixar novament les condicions laborals a la plantilla de l’ICS prefereix renunciar a fer polítiques que li permetin obtenir més ingressos

La UGT de Catalunya considera que la proposta de la gerència de l’Institut Català de la Salut d’estalviar-se 45 milions d’euros rebaixant novament les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores en els propers mesos és una nova  mostra de la incapacitat de gestió del govern.

El nostre sindicat rebutja frontalment la nova proposta, que pretén tornar a fer recaure sobre els professionals sanitaris -i agreujar les retallades de serveis a la ciutadania- la manca de voluntat política per  prioritzar la salut enfront d’altres ajustos que li podrien resultar molt més lucratius però als quals, per contra, prefereix renunciar.

D’aquesta manera, la gerència de l’ICS aposta per tornar a passar als professionals, i de retruc a tota la ciutadania, la factura de la seva incapacitat per assolir el pressupost marcat. Un pressupost que, de totes maneres, mai podria arribar a complir-se sense fer trontollar el model de sanitat pública catalana i malmetent la capacitat assistencial de l’ICS per fer front als seus deures amb els usuaris i les usuàries.

Per a la UGT de Catalunya, proposar a hores d’ara que encara es pot retallar més el model assistencial de la sanitat catalana és un autèntic disbarat.