UGT acusa la direcció del Liceu de mala gestió i tem que les retallades comportin acomiadaments

teatre-liceu
La plantilla ja va haver de fer front a una retallada del seu salari i a l’acomiadament de 23 treballadors el passat mes de juliol

El Gran Teatre del Liceu de Barcelona ha anunciat una sèrie de mesures per fer front la retallada de les subvencions per part de les administracions públiques: un 15% de la Generalitat i un 10% del ministeri. Entre aquestes mesures destaca la suspensió de l’activitat artística durant el mes de setembre i, tot i que ha assegurat que no hi haurà acomiadaments, la direcció no descarta presentar un ERO d’ocupació temporal el proper mes de setembre.

Per a la UGT de Catalunya aquesta situació resulta massa semblant a la que es va produir el passat mes de juliol, quan la direcció del Liceu va acabar acomiadant 23 treballadors. Ara, el Gran Teatre del Liceu torna a posar el futur de la plantilla com a solució per a resoldre els seus problemes econòmics. Des del nostre sindicat sospitem des de fa temps que els comptes del Gran Teatre del Liceu no quadren. Aquesta és la raó, sospitem, per la qual la direcció del Liceu s’ha negat reiteradament a facilitar al Comitè d’Empresa els comptes de la fundació .

Per aquesta raó, des de la UGT de Catalunya reclamem a la direcció del Gran Teatre del Liceu que no tornin a ser els treballadors i les treballadores els que paguin els plats trencats de la mala gestió d’aquesta fundació.