UGT arriba a un acord amb la companyia Hispano-Igualadina i desconvoca la vaga prevista

hispanoigualadinaEl sindicat no descarta tornar convocar vaga si l'empresa no compleix els acords abans del 30 de novembre.

Aquesta nit els treballadors de la companyia d'autobusos Hispano-Igualadina han ratificat l'acord al què van arribar l'empresa i la part sindical el passat dimarts, 9 d'octubre en el marc d'una reunió de mediació al departament de Treball de la Generalitat. D'aquesta manera ha quedat desconvocada la vaga que havia d'afectar el servei a les principals línies de la companyia a partir del 15 d'octubre i durant 12 dies.

L'acord preveu que la Companyia Hispano-Igualadina dóni resposta a bona part de les demandes presentades per la UGT de Catalunya, i fixa el 30 de novembre com data límit per a que la direcció compleixi algunes de les principals reivindicacions del sindicat.

Els punts centrals de l'acord són els següents:

• L'empresa es compromet a presentar un quadrant de serveis, de festius i de vacances abans del 30 de novembre.
  • L'empresa també es compromet, també a partir del 30 de novembre, a complir la normativa sobre els descansos i dels temps de conducció

La UGT de Catalunya considera fonamentals aquests dos punts de l'acord i està disposada a tornar a convocar mobilitzar-se si la direcció no compleix aquest termini.

Altres qüestions acordades són:

• S'han resolt les discrepàncies sobre les festes anuals i la retribució de festius, arribant a un acord.
  • L'empresa, que es negava a lliurar els partes mensuals per a la comprovació de les nòmines, ha acceptat fer-ho ja des d'aquest mateix mes d'octubre.
  • El temps per a la posada a punt i preparació del vehicle, que els treballadors consideraven insuficient, s'ha ampliat a una hora (abans era de 40 minuts).

Les línies regulars que estaven afectades per la convocatòria de vaga eren la Línia Igualada-Barcelona, pel Bruc i per Capellades, la Línia Igualada – Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), les línies urbanes d'Esparreguera i Martorell, la Línia Barcelona – Vilafranca del Penedès, la Línia Barcelona – aeroport de Reus, la Línia Barcelona – Igualada, i la  Línia Barcelona – Esparraguera.

{mxc}