UGT Catalunya i els membres del CSIR Pyremed celebren una jornada sobre l’estatut dels treballadors transfronterers a Perpinyà

CSIR5La UGT de Catalunya i la CFDT Midy Pirineus van organitzar el passat dia 16 d’abril al Palau de Congressos de Perpinyà, un seminari sobre els drets dels treballadors transfronterers.

La CSIR Piremed, plataforma constituïda per les organitzacions sindicals CFDT,  CFTC, CGT, FO, i UNSA de les regions de Midi Pirineus i Languedoc  Roussillon, més la USDA d’Andorra, i els sindicats catalans UGT de Catalunya, CCOO i USOC, fa temps que treballem per la millora de les condicions de treball d’aquest col·lectiu (1.200.00 persones a tota Europa).

Les intervencions durant la jornada de la inspecció de treball francesa, de l’Agencia Nacional d’ocupació francesa, d’una euroconseillera del SOC, d’un economista de la Universitat de Girona i de sindicalistes que treballen a banda i banda de la frontera, van reforçar la idea que cal fer desaparèixer els obstacles  fiscals, de dret laboral i de la seguretat social. A més a més cal millorar els fluxos informatius a aquests treballadors per garantir-los un treball i unes prestacions dignes.