UGT, CCOO i CATAC denuncien les mancances estructurals del cos de Bombers de la Generalitat

bombersS’ha incrementat la gravetat de les emergències i està apareixent un nou model de sinistres als habitatges vinculats a la pobresa

Els representants de la UGT de Catalunya, CCOO i CATAC al Cos de Bombers de la Generalitat oferiran demà dimecres, 9 d’abril, a les 11 hores, una roda de premsa per denunciar la situació de manca d’efectius i informar de les properes mobilitzacions convocades.

Els últims accidents amb víctimes mortals han posat de manifest les mancances estructurals de la plantilla dels Bombers de la Generalitat. L’últim semestre, més d’un 70% dels parcs de Catalunya han estat per sota dels mínims establerts pel propi Departament d’Interior, i fins i tot s’han tancat parcs. El principal problema que se li presenta al cos és la manca de personal en els grans sinistres o en la simultaneïtat d’aquests. Amb l’ampliació de jornada sobre la mateixa plantilla els problemes no només no se solucionen, sinó que s’agreugen, amb uns professionals sobrecarregats d’hores i de treball, i un augment del risc d’accidents.

D’altra banda, malgrat que darrerament la sinistralitat ha descendit -com a resultat de la baixada de l’activitat productiva i del consum, del rendiment de noves instal·lacions i d’infraestructures, i sobretot de l’efecte coercitiu de la llei de taxes-, s’ha incrementat la gravetat de les emergències i està apareixent un nou model de sinistres. Al primer trimestre de l’any portem el triple de víctimes mortals en focs d’habitatge que al 2013, la majoria d’elles vinculades a la pobresa.

Roda de premsa: situació Cos de Bombers de la Generalitat

DIA: dimecres, 9 d’abril de 2014

HORA: 11 hores

LLOC: seu de la UGT de Catalunya (Rambla del Raval, 29-35, 6a planta, Barcelona).