UGT, CCOO i patronals demanen la mediació de la Generalitat per desencallar el conveni de la XHUP

El nostre sindicat durà la proposta que surti de la mediació a l’assemblea de delegats i delegades

Davant la dificultat d’acostar posicionaments en la reunió de la Mesa negociadora del conveni de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública (XHUP) celebrada ahir a la tarda, la UGT i CCOO de Catalunya i les patronals del sector -La Unió Catalana d’Hospitals, Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSSC) i Associació d’Entitats Sanitàries i Socials (ACES)- han sol·licitat un procés de mediació al Departament d’Empresa i Ocupació. Aquesta sol·licitud es fa amb caràcter d’urgència, ja que en cas de no tancar acord abans, l’aplicació de la reforma laboral deixarà sense efecte aquest conveni a partir del 7 de juliol.

La UGT de Catalunya s’ha compromès a dur la proposta que surti de la mediació a l’assemblea de delegats i delegades.

El conveni de la XHUP afecta 45.000 treballadors i treballadores i està prorrogat des de desembre del 2008. Les propostes presentades per les patronals del sector fins al moment en la Mesa negociadora han estat del tot inassumibles per a la part social.