UGT, CCOO i SOS racisme condemnem les declaracions de Duran i Lleida contra les persones immigrades

tunez

La UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya i SOS Racisme condemnem les darreres declaracions de Josep Antoni Duran i Lleida contra les persones d’origen immigrant i alertem del perill de fractura social que suposen aquests discursos.

El candidat de CiU per Barcelona a les eleccions generals va afirmar ahir que, en aquests moments, “la immigració ja és un problema”, culpant els fills i filles de persones immigrades d’endarrerir el nivell educatiu a l’escola pública, i parlant de l’impacte negatiu de la immigració en el mercat immobiliari.

Davant d’aquestes declaracions, les organitzacions denunciem:

· La falta de responsabilitat política i social de Duran i Lleida, que s’aprofita d’un context difícil per culpar les persones d’origen immigrant de problemes transversals de la societat, com són la manca d’inversió pública en educació o la situació de crisi del mercat immobiliari.

· El discurs racista i xenòfob del candidat de CiU per Barcelona a les eleccions del 20-N, que té nefastes conseqüències en la convivència i ens posa en perill de fractura social.

· La normalització i acceptació del discurs racista en la vida política i quotidiana, que s’exemplifica amb aquest tipus de declaracions.

I exigim que el Govern de Catalunya i CiU, com a partit del govern, respectin el Pacte Nacional per la Immigració i garanteixin que aquest tipus de discursos no tinguin cabuda en la vida política catalana.

És necessari que els partits, les organitzacions socials i la ciutadania condemnem i ens oposem a aquelles accions i idees que vulneren els drets de les persones, que fomenten el racisme i la xenofòbia i que, per tant, no han de tenir cabuda en un estat de dret.

Cal prendre consciència i no deixar impunes aquests discursos que inciten l’odi entre col·lectius, idees pròpies d’ideologies d’extrema dreta, que encenen els focs del racisme a la nostra societat i que posen en perill l’estabilitat social de Catalunya.