UGT, CCOO, l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Comerç demanem als propietaris d’habitatges i comerços rebaixar o suspendre el pagament de lloguer

Font; Flickr, usuari uayedt

Aquest passat dilluns, els secretaris generals de la UGT de Catalunya i CCOO, l’alcaldessa de Barcelona i el president de Barcelona Comerç, han enviat una carta a les principals entitats de propietaris de Barcelona perquè instin a les persones que representen a adaptar els lloguers dels habitatges i locals que posseeixen, ja sigui rebaixant preus, facilitant carències, suspensions o condonacions, durant els pròxims mesos per ajudar a aquestes persones a fer front a les afectacions econòmiques provocades per la COVID-19.

A la carta hem volgut destacar el sobreesforç que ja moltes famílies i petits comerciants patien per pagar el lloguer abans de la crisi provocada pel coronavirus, i que aquest s’ha vist agreujat per aquest nou context i la caiguda dràstica dels seus ingressos.

També s’ha remarcat que l’Ajuntament de Barcelona ha aturat fins al mes de juliol el cobrament dels lloguers de més de 8.000 habitatges del parc públic de la ciutat i de gairebé 400 locals comercials de propietat municipal. En aquest sentit, les entitats signants reclamem a les institucions receptores de la carta, actuar en el mateix sentit i protegir l’economia de les famílies treballadores de la ciutat, i assegurar la cohesió social i el benestar de les persones.

En aquest enllaç trobareu la carta.