UGT celebra la sentència del TJUE que demostra l’anomalia que representa la llei hipotecària espanyola

A més de la urgència d’aturar els desnonaments, el nostre sindicat exigeix al Congrés dels Diputats que aprovi la dació en pagament amb efecte retroactiu

La UGT de Catalunya considera una gran notícia la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que dictamina que la legislació espanyola sobre desnonaments vulnera la normativa comunitària sobre consum perquè no protegeix suficientment els ciutadans de clàusules abusives en les hipoteques.

Per al nostre sindicat, aquesta sentència demostra que la llei hipotecària espanyola representa una anomalia en l’entorn europeu i nordamericà, ja que beneficia desproporcionadament les entitats financeres enfront dels ciutadans que han signat una hipoteca.

Gràcies a aquesta sentència, des de demà mateix els jutges podran suspendre els desnonaments que tinguin pendents si troben clàusules abusives en la hipoteca. Tanmateix, des de la UGT de Catalunya considerem que no és suficient amb què el Govern de l’Estat adapti la legislació a la normativa comunitària de consum en aquest sentit, sinó que cal una reforma de la llei hipotecària que permeti la dació en pagament amb efecte retroactiu per a totes aquelles famílies que no poden pagar la hipoteca per causa major i, ara mateix, es veuen al carrer, sense habitatge i amb un deute de per vida amb l’entitat financera.

La dació en pagament amb efecte retroactiu, la paralització dels desnonaments i el lloguer social són les tres demandes que recull la ILP que diferents entitats socials –entre elles, la UGT de Catalunya- hem presentat al Congrés dels Diputats amb el suport de 1.402.854 signatures. El passat 12 de febrer va acceptar la ILP a tràmit i ara esperem que els partits polítics –especialment el Partit Popular- escolti la ciutadania i acabi amb el drama social que suposa l’actual llei hipotecària i els desnonaments.