UGT celebra l’acord amb Ryanair per recuperar l’activitat a Girona i Reus

aeroport-girona-bona
Alhora lamentem el retard, que ha suposat una important pèrdua de llocs de treball que haurem de lluitar per recuperar el més aviat possible

La UGT de Catalunya celebra l’acord al qual ha arribat el Govern de la Generalitat amb la companyia aèria Ryanair per recuperar l’activitat als aeroports de Girona i Reus, alhora que lamentem el retard en l’acord, que ha suposat una important pèrdua de llocs de treball -amb una sèrie d’expedients de regulació d’ocupació que ens hauríem pogut evitar- que haurem de lluitar per recuperar el més aviat possible.

No obstant això, la valoració que fem des del nostre sindicat és positiva, ja que l’acord possibilita donar contingut als aeroports perifèrics com són Girona i Reus, que s’han de nodrir d’aquestes companyies de low cost per consolidar un veritable sistema aeroportuari català. Tot i que l’acord suposa un increment important de passatgers, l’objectiu ha de ser la recuperació dels nivells de viatgers assolits en el passat, que en el cas de Girona havien arribat als 5 milions. Així mateix, creiem que és important que es consideri també la construcció d’infraestructures per part de Ryanair a Girona per desenvolupar tasques de manteniment, facilitant que es converteixi realment en una base per a la companyia.

D’altra banda, des de la UGT de Catalunya considerem que les administracions han de continuar treballant amb l’objectiu de diversificar l’oferta d’aerolínies de low cost que operen als aeroports catalans per evitar dependre únicament d’una companyia.