UGT celebra que el tribunal constitucional reconegui el dret de les parelles homosexuals a casar-se

amar-constitucionalConcentració aquesta tarda a les 18.00 hores al Parc de la Ciutadella de Barcelona per celebrar la decisió

El grup LGTB de la UGT de Catalunya juntament amb la Secretaria d’Igualtat i Polítiques Socials es congratulen de la decisió presa pel Ple del Tribunal Constitucional, que ha fallat desestimar el recurs d’inconstitucionalitat interposat pel Partit Popular contra la Llei 13/2005, del 1 de juliol, que atorga a les parelles homosexuals el mateix dret que les heterosexuals a contraure matrimoni. Aquesta llei va suposar un veritable avenç en la conquesta de drets socials per la igualtat i la no discriminació per raó d’orientació o identitat sexual.

Aquesta decisió deixa tranquil·les  les parelles que van contraure matrimoni homosexual a partir de l’aprovació de la Llei, que a Catalunya són més de 4.800, així com aquelles parelles que estaven pendents de fer-ho.

D’altra banda es garanteix el dret d’adoptar o acollir a les parelles gais, lesbianes i transsexuals que d’una altra manera no ho haguessin pogut fer  en comú, i es reconeix el dret a l’infant a tenir dos progenitors de manera legal, així com tots els altres drets que atorga el matrimoni, com són els drets d’herència, orfandat i protecció davant mort del cònjuge o altres permisos reconeguts en el àmbit laboral.

Després d’aquests set anys d’angoixa i espera, el col·lectiu LGTB posa de manifest que sí és possible que amb la lluita i perseverança es mantinguin i consolidin drets socials molt joves que estaven fins ara en perill. Aquest és un pas més en la lluita per la igualtat real i efectiva en tots els àmbits de la nostra societat.

S’ha convocat una concentració d’entitats LGTB, institucions i partits polítics, aquesta tarda a les 18.00 hores al Parc de la Ciutadella de Barcelona, davant del monument LGTB, per celebrar la decisió del Tribunal Constitucional.