UGT, CONC i USOS convoquen vaga al transport sanitari del 19 al 22 de juliol

ambulancia

La patronal de les ambulàncies es vol despenjar del conveni col·lectiu i desentendre’s dels acords pactats

La UGT de Catalunya, la CONC i la USOC han convocat vaga general al sector del transport sanitari els dies 19, 20, 21 i 22 de juliol, per denunciar la intenció de la patronal ACEA de despenjar-se del conveni col·lectiu. Aquesta decisió s’ha pres aquest matí en una assemblea de delegats i afiliats dels tres sindicats en aquest sector.

Al conveni signat els treballadors del sector renunciaven a l’augment de l’IPC durant el primer i segon any, i a més se’ls aplicava un descompte del 2,5% en la massa salarial fins al juny del 2011, quan la mesura es donaria per finalitzada i automàticament s’obriria la taula negociadora per a la possible devolució del 2,5% descomptat, en base a una hipotètica pujada de tarifes.

La plantilla va acceptar aquest esforç després d’una dura negociació, ja que si bé l’aplicació del decret que instava a la reducció d’un 5% de la massa salarial no els era d’aplicació sobre la base de la llei, la Generalitat els va sol·licitar un acte de responsabilitat davant d’una situació econòmica greu.

Malgrat el sacrifici i l’acord, a la reunió de la Comissió Paritària del passat 9 de maig la patronal ACEA va comunicar als sindicats:

“que les circumstàncies actuals podrien possibilitar l’incompliment del que es preveu a la disposició transitòria primera, és a dir, la recuperació del descompte del 2,5%, ni previsiblement de les pujades del mes febrer dels anys 2012 i 2013, en què estava previst que es revisessin el valors amb l’IPC estatal real de cadascun d’aquests anys, ni l’avançament de l’1% a compte en els moments prèviament acordats”.

Després de diverses reunions amb els partits polítics i la direcció de Catsalut per traslladar-los que ACEA insisteix en què siguin els treballadors qui paguin qualsevol reducció dels beneficis, la plantilla ha decidit mobilitzar-se contra el possible despenjament del conveni col·lectiu.