UGT considera que la reforma del PP és un cop d’estat a les pensions

gent-granLa UGT de Catalunya considera que el projecte de llei de reforma de les pensions que ha aprovat avui el Consell de Ministres suposa un cop d’estat a aquestes prestacions, trenca totalment amb el diàleg social i el Pacte de Toledo i suposarà un empobriment injust dels pensionistes actuals i futurs, ja que no es revaloritzaran automàticament amb l’índex de preus.

El nostre sindicat vol constatar que la pensió mitjana a Catalunya se situa en 857 euros; amb la nova llei, en dos anys de crisi com l’actual la pensió passaria a ser de 811,5 euros i en els propers 10 anys els pensionistes catalans (més d’1,6 milions de persones) podrien arribar a percebre una pensió mitjana de 651,3 euros. El pretès “factor de sostenibilitat” no és res més que un eufemisme per devaluar les pensions i empobrir encara més els pensionistes

Des de la UGT de Catalunya rebutgem contundentment aquest projecte de llei que no ha estat fruit del diàleg social, ni de les negociacions al Pacte de Toledo i que ha desatès fins i tot les recomanacions aprovades ahir pel Consell Econòmic i Social (CES). El Govern del PP demostra un cop més que només dialoga amb la CEOE, Angela Merkel i la troika. Davant d’aquest atemptat sense precedents, el nostre sindicat fa una crida a la mobilització unitària per tal d’aturar la reforma.