UGT continua reclamant vies alternatives a les baixes voluntàries a l’ERO a Nissan

puertaautomovil.jpgEl comitè ha proposat prorrogar un any més el conveni i anunciarà mobilitzacions el proper divendres

Durant la reunió mantinguda avui, la direcció de Nissan ha explicat al comitè d’empresa quina és la situació del procés de baixes voluntàries arran de l’Expedient de Regulació d’Ocupació anunciat per la companyia japonesa. Segons ha explicat l’empresa als representants dels treballadors i les treballadores, 12 persones s’haurien acollit a les baixes voluntàries i 8 més n’estarien interessades.

Tot i així, la UGT de Catalunya reclama altres vies per solucionar el conflicte existent, més enllà de la possibilitat de les baixes voluntàries, com serien les prejubilacions i les eines que existeixen dins del conveni. Pel moment, la direcció no vol sentir a parlar d’aquestes fórmules alternatives. I per al nostre sindicat, la negativa de l’empresa atia encara més el conflicte, ja que només amb baixes voluntàries no s’aconseguirà reduir la plantilla de forma no traumàtica.

Així mateix, el comitè d’empresa ha proposat a la direcció prorrogar un any més el conveni, que finalitzà el passat mes de desembre. Des de la UGT de Catalunya entenem que és convenient desvincular les negociacions del nou conveni de l’anunci de caigudes de producció. La direcció s’ha compromès a donar una resposta a la petició del comitè d’empresa el proper dijous.

Davant la situació actual, el comitè d’empresa informarà els treballadors i les treballadores de Nissan del calendari de mobilitzacions el proper divendres, 18 de gener.

{mxc}