UGT convoca 8 dies de vaga al sector de Contact Center contra el bloqueig del conveni

contact-center
La Federació de Serveis de la UGT, juntament amb COMFIA-CC.OO., ha convocat arreu de l’Estat aturades de 15 minuts per a tots els dilluns i els dimecres, en els torns de matí, tarda i nit, del 21 de març fins als 13 d’abril, en protesta pel bloqueig del conveni col·lectiu, que ha provocat que les plantilles portin més d’un any sense cobrar la pujada salarial corresponent a l’IPC de 2010. Les aturades afectaran el servei que es donen a empreses tan importants com Iberdrola, La Caixa, Banc Santander, Endesa, Mapfre, Gas Natural i Aigües de Barcelona, entre altres, i serveis administratius com els Serveis d’Emergència Mèdia (SEM) i l’Agència Tributària.

A banda de les aturades, ambdós sindicats també hem convocat accions informatives davant de les seus dels principals clients d’aquestes empreses, fent-los partícips del conflicte. És per aquesta raó que, a Catalunya, el proper dimarts, 22 de març, a les 12 hores, ens concentrarem davant de l’edifici La Caixa (Diagonal amb Gran Via Carles III) per repartir fulls informatius on es detalla la precària situació que pateixen els treballadors i les treballadores del sector del contact center. El dijous, 24 de març, la concentració es farà a la mateixa hora davant de la seu d’Agbar (Plaça de les Glòries).

A Catalunya, més de 10.000 persones treballen al sector del contact center, el salari mig és de 925 euros bruts al mes, per jornades de 39 hores setmanals. Des de la UGT de Catalunya reclamem a la patronal que assumeixi la seva responsabilitat i que reprengui les negociacions per desbloquejar el conveni col·lectiu sectorial.

Comments are closed.