infografia-educacioEl secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i la portaveu d’UGT-Educació, Laia Martí, han registrat aquest matí al Departament d’Empresa i Ocupació sis jornades de vaga parcial contra la política de precarització i menyspreu que du a terme el Departament d’Ensenyament. Aquesta vaga consistirà en aturades de dues hores els dies 2 i 7 de juny i 12, 14, 19 i 21 de setembre, de 8 a 10 hores a secundària i de 9 a 11 hores a primària.

Catalunya és l’única comunitat autònoma que ha retallat les tres pagues als seus treballadors públics i l’única que no ha retornat encara la de 2012. Aquesta retallada acumulada suposa la pèrdua de més de 6.200 euros per professor. No és l’única, també cal tenir en compte la congelació salarial des de 2012 i la pèrdua de sou en cas de baixa per malaltia comú.

Així mateix, la supressió de la sisena hora ha suposat la pèrdua de més de 5.000 llocs de treball. Tampoc no s’han convocat oposicions des de 2011, una mesura que afecta gairebé 30.000 interins i que suposa un increment notable de la precarietat laboral del professorat.

Clicant sobre aquest enllaç podeu llegir un informe complet sobre la situació ensenyament públic i les principals reivindicacions del nostre sindicat.

Informe sobre la situació de l'ensenyament públic
348.5 KiB, 574 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu

Un comentari a “UGT convoca aturades de dues hores en l’ensenyament públic els dies 2 i 7 de juny i 12, 14, 19 i 21 de setembre