Aturada de 5 minuts a les 12h per la darrera víctima per atracament a sucursal bancària

banc-santander
Aquest és el quart atracament que pateix una sucursal del Banco Santander en els darrers dos mesos, el primer amb víctima mortal

La concentració prevista per a les 15 hores a l’oficina principal del Banco Santander a Tarragona s’ha desconvocat i s’ha substituït per una aturada de 5 minuts a les 12 hores a totes les oficines bancàries i de caixes d’estalvi de Catalunya. L’oficina principal del Banco Santander a Barcelona es troba al Passeig de Gràcia, 5.

La UGT de Catalunya ha convocat aquest acte per denunciar l’alarmant augment dels atracaments en entitats bancàries, després que ahir una empleada d’una sucursal del Santander a Cambrils resultés morta en un atracament. Aquest és el quart atracament que pateix una sucursal del Santander en els darrers dos mesos, el primer amb víctima mortal.

Fa temps que els delegats i les delegades de la UGT de Catalunya al Banco Santander denuncien la vulnerabilitat dels empleats i empleades d’aquesta entitat, instant a la direcció de l’entitat bancària a establir uns protocols d’actuació davant aquestes situacions que, ara per ara, són del tot inexistents.

Des de fa temps, el departament de Salut Laboral de la UGT de Catalunya ha estudiat el risc d’atracament als sectors de banca i estalvi en un dels seus quaderns preventius, on exigeix que s’inclogui el risc d’atracamenent a les avaluacions de riscos laborals i que s’estableixin protocols de vigilància de la salut que permetin la detecció de danys psíquics produïts per atracament.

En aquest enllaç podeu consultar aquest “Quadern preventiu: El risc d’atracament als sectors de banca i estalvi“.