La UGT de Catalunya dóna suport als sindicats italians en la seva lluita contra l’eliminació de la clàusula de readmissió en cas d’acomiadament injust

CGIL-lavoro
Des de la UGT de Catalunya donem suport als sindicats italians en la seva lluita contra l’eliminació de la clàusula de l’Estatut dels Treballadors d’Itàlia que preveu la readmissió en cas d’acomiadament injust. La regressió de drets laborals que es dona a tot Europa i s’ha reflexat en les dues darreres reformes laborals a Espanya, també té la seva expressió a Italia. Només amb un sindicalisme europeu unit podrem lluitar contra aquestes polítiques regressives.

Adjuntem la carta de la CGIL Lombardia on s’explica les mobilitzacions i el motiu d’aquesta.

Benvolgut,

A Itàlia, el govern del primer ministre Matteo Renzi està aplicant una reforma de la normativa del treball amb conseqüències dramàtiques per als drets dels treballadors i de les treballadores.

En el centre del projecte del govern es troba de fet l’eliminació de la clàusula de l’Estatut dels Treballadors que preveu la readmissió d’un home o una dona al lloc de treball propi en cas d’acomiadament injust.

A Itàlia, aquest norma ha estat la veritable defensa dels drets dels treballadors i dels drets sindicals per més de 40 anys, i és la norma que ha permès que es respectés la llei 300 del 1970, el nostre Estatut dels Treballadors.

És una llei bàsica que ha permès als treballadors de gaudir dels drets establers a la Constitució republicana i que ha establert que la democràcia i els drets constitucionals fossin introduïts i respectats també en els llocs de treball.

La CGIL no acceptarà aquesta contrareforma conservadora sinó que lluitarà per mantenir els drets fonamentals. Tot el sistema dels drets dels treballadors queda compromès si es pot acomiadar sense causa justa i negar als treballadors la possibilitat de recuperar el seu lloc de treball si l’acomiadament ha estat equivocat. No hi haurà cap instrument de defensa efectiu ni ningú podrà sentir-se protegit, en primer lloc les dones i els homes que organitzen la representació dels treballadors i l’acció sindical.

Per aquest motiu farem una gran manifestació nacional a Roma el proper 25 d’octubre. Serà la primera etapa nacional d’una mobilització, la qual estarem disposats a continuar en la defensa dels drets dels treballadors i treballadores.

Us demanem, per això, el vostre suport. La solidaritat internacional és per a nosaltres fonamental i de gran importància; ens ajuda i ens dóna força.

Per als treballadors i treballadores i per als i les sindicalistes, el fet de rebre un senyal de suport en la lluita ens permet de sentir-nos que no estem sols i que d’altres a d’altres llocs del món pensen com nosaltres.

Voldria demanar-vos, si esteu d’acord, d’enviar-me una foto vostra, sols o amb els vostre col·legues, mentre mostreu el cartell de la nostra iniciativa, com ara la foto que adjunto amb aquest e-mail a tall d’exemple. La publicarem a la nostra newsletter i a les xarxes socials com a testimoni de la solidaritat que rebem.

Si aquesta iniciativa té èxit podrem mostrar a Itàlia que les lluites pels drets dels treballadors reben el suport de molts i moltes arreu. Serà un gran èxit!

Us agraeixo a partir d’ara el vostre suport.

Una salutació fraternal.

Fabio Ghelfi