UGT de Catalunya participarà a la Jornada de Mobilitzacions del 17-N a la universitat

El nostre sindicat considera que aquestes places són molt necessàries per a l’estabilitat del professorat de l’ensenyament públic i, per tant, per a la qualitat del serveiue s’ofereix a la ciutadania.

aula-amplio2

L’augment de taxes, la reducció de l’oferta de graus i postgraus i l’ofegament pressupostari comportaran que la frontera entre Universitat Pública i universitats privades es vagi esborrant

La Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya celebra que els governs català i central hagin arribat a un acord i que, finalment, l’Estat hagi decidit retirar el recurs contra la convocatòria de 1.245 places de professors de Secundària per part de la Generalitat, així com que es mantingui el nombre de places convocades.

El sector d’Universitat de la UGT de Catalunya dóna suport i participarà a les concentracions, assemblees i diversos actes de protesta contra les retallades que tindran lloc el proper dijous, 17 de novembre, als diferents campus universitaris de Catalunya, així com a la manifestació que s’ha convocat també aquell dia a les 18 hores a la Plaça Universitat de Barcelona per una Universitat pública i de qualitat.

Aquesta jornada de lluita ha de ser el punt de partida d’un calendari de mobilitzacions que ha de confluir amb els sectors sanitari i d’educació. Per definir aquest calendari, el nostre sindicat promourà una reunió de delegats amb CCOO i altres sindicats del sector.

Respecte a la jornada del 17 de novembre, la UGT de Catalunya dóna suport a la vaga d’estudiants i dels col·lectius que en assemblea han decidit secundar-la, com és el cas del professorat contractat de la UAB.

Del procés d’assemblees de PAS i professorat –que en algunes universitats no han acabat, com és el cas a la UB,  de les reunions entre sindicats i col·lectius d’estudiants, amb la PUDUP, etc., valorem molt positivament tot el treball fet amb l’objectiu d’assolir una resposta conjunta, àmplia i massiva. És en aquest camí que el sector d’Universitat de la UGT de Catalunya vol seguir treballant.

A més a més de les retallades dràstiques (del 16% al pressupost del 2011; d’un 5% més addicional el 2012), amb una afectació greu a les plantilles de les universitats, especialment pel que fa a professorat contractat, la UGT de Catalunya alerta de les mesures que el Departament d’Economia i Coneixement vol impulsar en el marc del canvi de model. L’augment de taxes d’una banda i la reducció de l’oferta de graus i postgraus de l’altra, juntament amb l’ofegament pressupostari, pot comportar que la frontera entre Universitat Pública i universitats privades es vagi esborrant. La privatització de serveis a la universitat pública i un tracte favorable a l’expansió de les universitats privades per part del Govern de CiU són amenaces molt serioses al model d’universitat pública que coneixem.