UGT de Catalunya rebutja la liberalització del ferrocarril que pretén la Comissió Europea

renfe 380xDemà, Dia d’Acció dels Ferroviaris Europeus, es repartiran fulls informatius a l’Estació de Sants i es lliurarà una carta a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona

Demà, 9 d’octubre, es commemora el Dia d’Acció dels Ferroviaris Europeus. En aquest marc, la UGT de Catalunya, com a sindicat membre de la Federació Europea de Treballadors del Transport (ETF), vol expressar el seu posicionament respecte a les mesures del quart paquet ferroviari que vertebrarà la política europea del ferrocarril.

La UGT de Catalunya és contrària a:

1·         La liberalització que pretén la Comissió Europea, continuant amb l’enfocament neoliberal dogmàtic  imperant.

1·         La consideració del ferrocarril exclusivament com un negoci, en detriment del servei als viatgers i de la seguretat.

1·         La fragmentació i de la imposició d’un model únic per a tots els països, sense respectar les peculiaritats financeres, geogràfiques i socials de cadascun d’ells.

1·         Les reduccions de plantilla i la inestabilitat dels llocs de treball.

En canvi, el nostre sindicat defensa:

1·         Uns serveis ferroviaris de qualitat per als viatgers amb una política coherent que realitzi inversions a llarg termini, necessàries per garantir la seguretat.

1·         La consideració del ferrocarril com a motor econòmic i vertebrador social i no com un negoci rendible a curt termini en benefici d’uns quants.

$·         Les condicions laborals i l’ocupació dels treballadors i les treballadores del ferrocarril.

Per fer extensiu aquest posicionament, demà dimecres, 9 d’octubre, el nostre sindicat repartirà fulls informatius als viatgers a l’Estació de Sants a les 8 hores. Més tard, a les 10 hores, farem lliurament d’una carta amb les nostres propostes a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona (Passeig de Gràcia, 90), dirigida als eurodiputats i les eurodiputades (us adjuntem la carta).