UGT de Catalunya reclama un debat rigorós i participatiu abans de ratificar el CETA

ceta-etucLa UGT de Catalunya lamenta que el Congrés dels Diputats hagi votat en contra de l’esmena a la totalitat de l’acord comercial de la Unió Europea (UE) i el Canadà, conegut com CETA, i el seu control previ de constitucionalitat, com demanava el grup parlamentari de Unidos Podemos.

Defensem una política comercial europea que promogui les exportacions de les nostres pimes, que enforteixi la política industrial, i que eviti el dumping social ocasionat per l’entrada d’ empreses multiserveis.

Ens preocupa que el Canadà sigui un país que no ha ratificat els principals convenis de la OIT, entre ells el 98 que és el que blinda el dret de sindicació i negociació, i que a través d’aquests país puguin instal·lar-se a casa nostra multinacionals originàries dels EUA. Especialment preocupant ens sembla el tema de la protecció de les inversions, i també que no hi ha previstes sancions comercials en cas d’infracció.

La nostra organització sindical recorda que el CETA va ser aprovat pel Parlament Europeu el 15 de febrer i ara cada estat membre ha de ratificar-lo. La nostra organització sindical reclama un debat profund sobre les seves conseqüències abans de fer-ho.

La UGT de Catalunya conjuntament amb la plataforma Catalunya NO AL TTIP, seguirà pressionant perquè els grups polítics escoltin a la ciutadania de cada país, busquin un replantejament general d’aquest acord i adoptin les mesures necessàries per protegir i millorar els drets laborals comunitaris, la promoció del treball digne, serveis públics de qualitat i medi ambient.