UGT d’El Corte Inglés enviarà l’historial de denúncies als avaluadors de l’index Merco

Aquest índex, que gaudeix d'un gran prestigi en el món empresarial i financer, incorpora indicadors com ara la Qualitat laboral i l'Ètica empresarial, que com queda demostrat en el cas d'El Corte Ingles, que ocupa el primer lloc en el rànking del MERCO, s'incompleix reiteradament

La secció sindical de la UGT de Catalunya a El Corte Ingles, enviarà al quadre d'avaluadors de l'Index MERCO (Monitor Español de Reputación Corporativa) el plec de denúncies que ha elevat a la Inspecció de Treball de Catalunya, així com les sentències a les que l'empresa ja ha estat condemnada.

Per la secció sindical de la UGT de Catalunya a El Corte Inglés, és necessari que els que puntuen les diversos indicadors tinguin constància efectiva del model de relacions laborals que desgraciadament és tradicional a l'empresa i que ho puguin tenir en consideració a l'hora d'avaluar la reputació d'una de les corporacions més importants d'Espanya i que ocupa anys rera any el primer lloc d'aquest rànking, format també per altres importants empreses i entitats financeres.

La UGT d'El Corte Inglés vol mostrar el seu convenciment moral que l'Index MERCO prendrà bona nota d'aquest informació i que contribuirà a ponderar de forma més justa i la reputació corporativa d'El Corte Inglés, en funció també de les seves condicions de treball, del seu obert menyspreu pels delegats i les delegades de la UGT de Catalunya i per les pràctiques poc lloables com la de no prendre mesures contra l'assetjament laboral (veure nota 44, data 14 de juny de 2007) o la no promoció de dones als llocs directius.

{moscomment}