UGT del Vallès Oriental rebutja les retallades al transport urbà de Granollers

La UGT del Vallès Oriental rebutja les retallades en l’àmbit del transport urbà de Granollers, davant les informacions de la de la retallada del servei d’autobusos urbans de la ciutat, a la línia 1 (Can Gili-Hospital) dels 20 minuts actuals als 30 minuts d’interval de pas (supressió de un bus) i la reducció de la cobertura horària del servei, en eliminar les dues primeres expedicions del matí i la darrera del vespres de les línies L1, L21 i L22.

La UGT denunciem que aquesta retallada provocarà un empitjorament del servei i pot provocar la desaparició de llocs de treball. No podem oblidar que l’Ajuntament de Granollers ja va retallar el servei de la línia 4 d’autobusos urbans, que oferia el servei als polígons industrials Font del Ràdium i el Coll de la Manya.

En l’actual moment de crisi econòmica, moment que demanda accions, actuacions i projectes que facilitin la incorporació al mercat laboral del gran nombre d’aturats que pateix la nostra ciutat, des de les administracions (Ajuntament i Generalitat) s’ha incorporat un impediment més.

La UGT denuncia que aquesta retallades en el servei perjudicaran molts treballadors, ja que el servei es retalla en les hores que majoritàriament és utilitzat per treballadors que es desplacen al seu lloc de treball o tornen al seu domicili i impossibilitarà la connexió amb d’altres mitjans de transport públics (RENFE). L’allargament de les freqüències també perjudicarà el bon del servei i reduirà la utilització, i perjudicarà les persones de edat avançada.

La manca de vehicle privat no ha de ser mai un condicionant per accedir a un lloc de treball o limitar els desplaçaments. Aquest és un luxe que no ens podem permetre i molt menys en l’actual situació econòmica.

Des de la UGT considerem que el transport públic de viatgers és un servei social que ha de garantir i que, encara que pugui generar dèficit, evita la discriminació entre els ciutadans, representa l’equilibri territorial i no pot estar basat tan sols en l’oferta/demanda de servei. D’altra banda la UGT creu que en lloc de retallar el servei públic de transport s’hauria de promocionar i tenir en compte els beneficis que obtenim tots els ciutadans envers a la mobilitat de la nostra ciutat i el medi ambient.

La UGT creiem que és precisament per aquests tipus de qüestions que es va crear el Consell de Mobilitat, que no es reuneix, o la Taula de Polígons. Llocs on les entitats i els agents social de la ciutat podem expressar la nostra opinió davant els projectes o actuacions de l’Ajuntament.

Des de la UGT apostem decididament pel transport públic. Apostar pel transport públic és apostar pel futur i per la sostenibilitat. És apostar per una millora en la qualitat de vida dels ciutadans.

Comments are closed.