UGT demana a l’ajuntament de Girona que rectifiqui i no exclogui sindicats, partits i entitats de la vida social de la ciutat

barraquesEl Consistori ha decidit que els sindicats i les joventuts dels partits polítics no tinguin “barraques” durant les fires de la ciutat

Amb motiu de les informacions conegudes avui, segons les quals l’Ajuntament de Girona ha decidit que els sindicats i les joventuts dels partits polítics no tinguin “barraques” durant les fires de la ciutat, des de la UGT Comarques Gironines volem manifestar que:

1/ Ens oposem a la interpretació que fa l’equip de govern municipal de l’enquesta ciutadana en relació al model de fires de la ciutat de Girona. Per exemple, a la pregunta Creieu que les entitats que participen han de tenir un àmbit d’actuació local?, que ha obtingut una resposta afirmativa del 70%, volem afirmar i deixar constància que persones vinculades al nostre sindicat (afiliats/des, delegats/des,…) han respost afirmativament, i no pensant precisament en la interpretació que en fa l’equip de govern. Considerem que l’àmbit d’actuació local es demostra amb informes d’activitats, accions o actuacions que s’organitzin o en els quals s’hi participi durant l’any a la ciutat de Girona, i que això no exclou premeditadament partits polítics, sindicats i ONG que col·laborem en la cohesió social de la ciutat en, com a mínim, la mateixa mesura que qualsevol altra entitat esportiva o cultural.

2/ La UGT fa molts anys que participa en la vida cívica de la ciutat, ja sigui organitzant actes propis, com el cicle de Cinema Social en el Museu del Cinema de la ciutat, o participant en diferents òrgans consultius com el Consell Escolar Municipal, el Consell Econòmic i Social de la ciutat o la Comissió Ciutat i Igualtat. I per això ens dol veure com, una vegada més, l’equip de govern municipal ens exclou de la vida democràtica de la ciutat de Girona, a nosaltres i a la resta d’agents socials.

3/ Sol·licitem que l’equip de govern municipal rectifiqui la seva particular valoració de l’enquesta i, conseqüentment, deixi prendre part de manera democràtica i lliure a tots els agents socials, entitats, ONG i partits polítics en les activitats de la vida social de la ciutat, sense discriminació premeditada.