UGT demana a la Generalitat i a Ryanair que assoleixin un acord per mantenir l’ocupació a l’aeroport

aeroport-girona
La UGT de Catalunya exigeix al Govern de la Generalitat capacitat d’entesa per tal de reconduir les negociacions amb Ryanair i assolir un nou acord que asseguri la permanència de l’aerolínia a l’aeroport de Girona. En època de crisi, més que mai, cal sumar esforços i per tant cal que l’administració i l’aerolínia trobin acords i fòrmules adequades per entendre’s i no perdre ocupació, ja que els primers afectats serien els treballadors i les treballadores de l’aeroport, però també s’ha de tenir em compte que la instal·lació de Vilobí d’Onyar genera molta activitat econòmica al territori (turisme, hostaleria, serveis, etc.). Si Ryanair suprimeix un terç de les rutes a Girona, més de 1.000 empleats directes perdrien la feina.

Tanmateix, des del nostre sindicat reclamem a les administracions públiques que negociïn amb d’altres companyies aèries la seva instal·lació a l’aeroport de Girona i a la resta del territori català, per tal de diversificar el sector i no dependre exclusivament d’una sola empresa i de les seves decisions.

D’altra banda, la UGT de Catalunya també demana a Ryanair que posi fi a la seva política d’amenaces per tal de pressionar i augmentar els seus beneficis a Catalunya i que valori els esforços que han fet fins ara l’administració i les institucions catalanes i gironines, així com els treballadors de l’aeroport.

El nostre sindicat reclama un aeroport de qualitat que serveixi per generar ocupació estable, amb una gestió pública però propera i sensible al territori (per exemple, adequant les taxes per part d’AENA).