UGT demana a l’Ajuntament de Barcelona i a la Generalitat diàleg i voluntat política per solucionar el conflicte de Can Vies

can-vies--644x362Davant de la situació generada pel desallotjament de Can Vies, la UGT de Catalunya volem expressar el següent:

Demanem a la Generalitat i a l’Ajuntament de Barcelona que centrin tots els seus esforços en el diàleg amb els col·lectius afectats pel desallotjament per arribar a una solució i evitar nous episodis de violència als carrers de la ciutat.

• Rebutgem els actes de violència de determinats grups però també la voluntat política d’uniformitzat la reacció social sota l’etiqueta de violència radical.
  • Ajuntament de Barcelona i Generalitat ha d’analitzar la situació des d’una doble perspectiva: d’una banda, la de la reacció social contra la desigualtat i la injustícia, i d’altra banda, la d’uns col·lectius que porten 17 anys de treball amb plena integració al barri de Sants i que ara veuen com el seu projecte s’ensora. L’Ajuntament ha de facilitar espais per a l’activitat cultural alternativa.
  • El sindicat reclama una voluntat política més enllà de la resposta policial, perquè la solució s’ha de trobar en el diàleg. Si no és així, aquest conflicte, lluny de canalitzar-se raonablement, encara viurà moments de més violència.