UGT demana a Moody’s que deixi de generar alarmisme i d’intervenir en la política dels governs

El nostre sindicat considera que l’agència de qualificació no té credibilitat, però sí uns clars interessos econòmics

La UGT de Catalunya considera que la agència de qualificació Moody’s no té cap autoritat per parlar sobre els pressupostos de la Generalitat de Catalunya i molt menys per determinar que posen en perill la solvència de l’Estat espanyol.

Primerament perquè l’agència en qüestió ja ha demostrat amb el seu paper en l’esclat i desenvolupament de la crisi financera que no té cap tipus de credibilitat –recordem que va qualificar amb la màxima solvència l’empresa de serveis i inversions financeres Lehman Brothers- i que la seva funció no és una altra que la de pressionar els governs perquè portin a terme polítiques de retallades de drets socials i laborals i de debilitament dels serveis públics i l’Estat del Benestar amb el permanent xantatge de devaluar el deute públic. En aquest cas, sembla que a Moody’s no li semblen prou restrictius uns pressupostos que suposen un retrocés de la inversió i la despesa pública de la Generalitat a xifres de l’any 2007.

Des del nostre sindicat demanem a Moody’s i al sistema financer que deixi de generar alarmisme –amb les greus conseqüències que pot tenir per al futur de la nostra economia- i d’interferir en la política dels governs, que són qui tenen legitimitat democràtica per governar. Considerem que, en tot cas, els comptes de l’administració els ha de qualificar una agència pública d’àmbit europeu i sense interessos econòmics.

Per últim, recordem que ajudaria molt a reduir el dèficit de Catalunya que el Govern de Madrid complís amb els compromisos de l’acord de finançament i fes efectiu el pagament a Catalunya dels 1.450 milions d’euros del fons de competitivitat.