UGT demana a Nissan altres mesures no traumàtiques, a més del pla de baixes voluntàries

nissan.jpegEl nostre sindicat considera que la direcció de l’empresa encara ha de demostrar que hi ha un excedent de 450 treballadors

Aquest matí, a la reunió mantinguda amb els representants sindicals, la direcció de Nissan ha presentat un pla de baixes voluntàries per reduir el nombre de treballadors i treballadores que es veuran afectats per l’expedient de regulació d’ocupació anunciat la setmana passada per la companyia japonesa.

La secció sindical de la UGT a Nissan considera que la mesura és positiva (de fet, era una de les propostes de la nostra organització), però la pren amb cautela, ja que no creu que s’arribi a cobrir l’excedent de 450 treballadors i treballadores que l’empresa vol acomiadar. Per això, la UGT de Catalunya ha demanat a la direcció continuar negociant d’altres mesures no traumàtiques per a la plantilla, com ara prejubilacions i mesures de flexibilitat organitzativa previstes al conveni col·lectiu.

D’altra banda, els representants de la UGT de Catalunya a Nissan consideren que la direcció encara ha de demostrar la necessitat productiva o organitzativa real d’un ERO, ja que podria tractar-se d’una mesura de pressió de l’empresa en la negociació del pròxim conveni col·lectiu.

La propera reunió entre direcció i sindicats se celebrarà el proper dimarts, 15 de gener.