UGT demana al Banc Sabadell que retiri l’ERTO, després de l’anunci d’ampliació de capital

banc sabadellLa UGT de Catalunya torna a rebutjar el posicionament immobilista de la direcció del Banc Sabadell en la reunió mantinguda en relació a l’ERTO presentat per la direcció de l’entitat bancària.

Banc Sabadell continua sense moure’s del seu plantejament, que passa per incloure a l’ERTO 355 treballadors per semestre durant dos anys, és a dir, uns 1.420 afectats de la plantilla del Banc Sabadell a Catalunya i l’Aragó (d’un total de 4.356 treballadors i treballadores); així com el tancament de 128 oficines de l’entitat: 122 a Catalunya i 6 més a l’Aragó.

Tanmateix, Banc Sabadell no preveu la possibilitat de prejubilacions, al·legant la manca de recursos previstos per aquesta finalitat. Des de la UGT de Catalunya hem respost a aquesta negativa apel·lant a les informacions fetes públiques aquesta mateixa setmana, segons les quals el Banc Sabadell executarà en breu una ampliació de capital de 1.400 milions d’euros, el que suposa obrir el seu capital un 10% a inversors estrangers. Evidentment, entenem que l’aposta d’aquests inversosr és perquè veuen possibilitats de negoci i creixement del Banc Sabadell.

Malgrat la direcció del banc assegura que aquests diners estan destinats a altres finalitats que no ha volgut fer públiques, des del nostre sindicat creiem que l’entrada d’aquests accionistes suposa un canvi d’estratègia considerable, motiu pel qual entenem que encara té menys consistència l’ERTO presentat per Banc Sabadell i en reclamem la immediata retirada