UGT demana al director general de Comerç formació i polítiques socials per a treballadors del sector

supermercat.jpg

Josep M. Recasens ha manifestat en la reunió amb el nostre sindicat que la Generalitat està en contra d’ampliar horaris comercials i obrir més diumenges, decisió que celebrem

Aquest matí els responsables de la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya s’han reunit amb el nou director general de Comerç de la Generalitat, Josep Maria Recasens, a qui han lliurat un informe sobre les condicions laborals, econòmiques i socials dels treballadors i les treballadores del sector de comerç en els últims anys. Trobareu l’informe en aquest enllaç:

El nostre sindicat valora positivament la trobada, que ha servit per traslladar al director general de Comerç les nostres propostes per millorar les condicions laborals i de qualitat del sector. Recasens ha trobat interessant i s’ha compromés a estudiar la iniciativa de vincular formació a increments salarials -que ja es va introduir al conveni de l’hostaleria- per tal de fomentar la professionalització del comerç, i també la de promoure polítiques socials (per exemple, llars d’infants) per als treballadors i les treballadores del sector, que pateixen greus problemes de conciliació com a conseqüència dels horaris i jornades que imposen les empreses.

Els representants de la UGT de Catalunya també han demanat al director general de Comerç que el Consell de Comerç deixi de ser un òrgan merament consultiu per tal d’esdevenir un veritable espai de diàleg on aportar propostes i treballar-les.

Per últim, Josep M. Recasens ha deixat clar que la Generalitat està en contra d’ampliar horaris comercials i obrir més diumenges, decisió que celebrem des del nostre sindicat.