UGT demana al govern central que clarifiqui el seu posicionament sobre el corredor mediterrani

renfe-rodalies.jpg
El nostre sindicat considera que el traçat costaner és el més lògic tenint en compte la realitat socioeconòmica

La UGT de Catalunya demana al Ministeri de Foment que clarifiqui si considera preferent la creació del corredor ferroviari mediterrani, després de l’ambigu pronunciament d’ahir dels governs espanyol i francès sobre la connexió central pirinenca. Un posicionament sorprenent, si més no pel suport que el propi ministre havia donat al traçat costaner en les seves visites a Barcelona. I també justament després que els governs de Catalunya, el País Valencià, Múrcia i les Illes fessin una demostració d’unitat i recolzament a aquesta opció.

Des del nostre sindicat reivindiquem, com venim fent des de fa anys, la connexió amb Europa de passatgers i mercaderies per l’eix mediterrani com una prioritat per a la internacionalització i la competitivitat de les economies catalana i espanyola. I també per a la dinamització de territoris que més estan patint la crisi, com és el cas ara mateix de les Terres de l’Ebre.

A més, considerem evident que és tracta de l’opció més lògica i estratègica des del punt de vista de la realitat econòmica, demogràfica, industrial, turística, etc., d’aquesta zona, més enllà dels interessos polítics. L’eurorregió Pirineus-mediterrània és la més gran d’Europa quant a extensió territorial i població: un espai de 14 milions d’habitants que representa el 2,9% de la població de la UE-25 i el 3% del seu PIB.