UGT demana al nou conseller de salut que descarti el copagament

hospital-sagrat-cor

Per la Federació de Serveis Públics del sindicat, l’optimització de recursos a l’administració no ha de suposar més retallades de plantilles ni de sous

La Federació de Serveis Públics de UGT de Catalunya, en relació a les manifestacions que estant fent els nous càrrecs del Govern de la Generalitat de Catalunya en el sentit de millorar l’eficàcia i l’eficiència de l’administració catalana, vol deixar clar que la política que necessita el nostre país no es pot basar en simples declaracions.

l nostre sindicat demanem al nou conseller de Salut que no apliqui el copagament. Per la UGT, aquest tipus de mesures han de ser rebutjades dins l’ideari d’aquest Govern. Fins ara, els serveis sanitaris públics de Catalunya han estat capdavanters dins de l’Estat i de la Unió Europea; per això, la Federació de Serveis Públics de la UGT no acceptarà cap mesura que vagi encaminada a repercutir costos de forma directa als ciutadans, o a reduir la qualitat dels serveis (retallant plantilles, mitjans materials o condicions laborals) o privatitzant serveis sanitaris.

Per la FSP-UGT de Catalunya, cal garantir la millora contínua de l’administració pública, i per tant caldrà establir un model de funció pública modern. En aquest sentit, la UGT demana reprendre el camí del diàleg social i la negociació col•lectiva tal i com recull l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

D’altra banda, pel nostre sindicat totes aquelles mesures que vagin encaminades a optimitzar recursos dintre de l’administració catalana no han de suposar més  retallades de plantilles ni de sous.

De la mateixa manera, la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya seguirà defensant un model de serveis socials que garanteixi l’aplicació de la Llei de Dependència per part de les administracions públiques, que no es deixi condicionar de forma exclusiva per paràmetres econòmics que no són aplicables  a les persones que per diferents raons es troben en situacions de dependència.