UGT demana al nou Parlament que assumeixi el seu compromís de sostenibilitat de la Seguretat Social i del sistema de pensions

pensionsLa Secretaria de Política Social, Treball i Seguretat de la Unió General de Treballadors, Mari Carmen Barrera, ha expressat el seu rebuig a la forma d’actuar del Govern en funcions, que una vegada més i sense informar els interlocutors socials, ha tornat a treure diners
(1.000 milions d’euros) del Fons de Reserva de la Seguretat Social.
El sindicat ha demanat al Govern en funcions –ha recordat Mari Carmen Barrera-, en l’última Comissió de Seguiment del Fons de Reserva de la Seguretat Social, convocada a instàncies de les organitzacions sindicals i després que es conegués a través dels mitjans de comunicació – el 30 de juny – que l’Executiu va treure 8.700 milions d’euros, que “deixarà de fer un ús indegut i excessiu del Fons de Reserva ja que, al ritme de consum actual, s’estava posant en risc la guardiola de les pensions”.
“Avui s’ha tornat a confirmar que el Govern en funcions està disposant al seu criteri del Fons de Reserva i ha tornat a incomplir la seva obligació d’informar-nos en forma i a bastament sobre les disposicions d’aquest fons de forma anticipada” – ha assenyalat-, però també sobre les previsions d’evolució d’ingressos i despeses de la Seguretat Social, com se li ha sol•licitat.
La Unió General de Treballadors reitera la seva preocupació i sol•licita al Govern en funcions que traslladi la informació que se sol•licita a la reunió de la Comissió de Seguiment del dia 11 de juliol, i les previsions sobre evolució d’ingressos i despeses de la Seguretat Social en els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2017.
La Unió General de Treballadores considera que la Comissió del Pacte de Toledo ha d’analitzar en profunditat, tal com hem demanat les organitzacions sindicals, la necessitat de disposar, tant a curt com a mitjà termini, de mesures pel que fa a les cotitzacions socials que incrementen els ingressos de la Seguretat Social, com del finançament a través de transferències de l’Estat, a càrrec de la imposició general, que resulti necessari, i la necessitat de revertir i corregir en profunditat la reforma de les pensions del 2013.
La UGT reclama a les forces polítiques del nou Parlament que assumeixin amb urgència un compromís ple amb el sosteniment de la Seguretat Social i del sistema públic de pensions, a través d’un procés de negociació amb els interlocutors socials.