UGT demana al President de la Generalitat que abandoni la unilateralitat en les seves polítiques

El nostre sindicat rebutja les noves retallades, que afecten els de sempre: els més desafavorits i els treballadors públics

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha anunciat aquesta tarda la tercera onada de retallades per reduir el dèficit en 1.500 milions d’euros: augment de la retallada salarial als treballadors públics fins al 5%, acomiadaments a empreses públiques, privatitzacions, eliminació de subvencions i reducció d’inversions, cobrament de la matrícula a la FP de Grau Superior, aplicació de les retallades estatals a la sanitat (repagament, redefinició de la cartera de serveis), educació (augment d’alumnes per classe) i universitats (increment taxes)…

Des de la UGT de Catalunya denunciem que el president de la Generalitat no pot continuar governant des de la unilateralitat, prenent decisions que afecten greument la ciutadania i milers de treballadors i treballadores públics absolutament al marge dels agents socials.

El nostre sindicat rebutja també les mesures anunciades avui perquè insisteixen en fer recaure el pes de la crisi en els de sempre, la ciutadania, especialment els més desafavorits, i els treballadors públics.

L’increment de la retallada salarial i els nous acomiadaments que es produiran a empreses públiques, a més d’una culpabilització constant dels treballadors públics, suposen continuar amb el desmantellament del nostre model social i de l’Estat del Benestar. I es fa, precisament, en un moment en què els serveis públics són més necessaris que mai per mantenir la cohesió social, ja que la crisi i l’augment de la desocupació ha situat molts ciutadans i ciutadanes en risc de pobresa.

D’altra banda, aquestes retallades posen fi als principis d’igualtat i d’universalitat de serveis públics com la sanitat i l’educació. En el cas de l’educació, no serveix únicament amb què el president digui que l’increment de taxes no impedirà a cap jove estudiar; ens ha de dir com ho farà per garantir l’accés als estudis de grau superiors, també a aquelles persones amb pocs recursos econòmics. I pel que fa a la sanitat, les paraules del president tampoc ens asseguren que tothom podrà accedir a la sanitat pública i gratuïta, i especialment les persones immigrades sense regularitzar.

Per tant, demanem al president de la Generalitat que abandoni d’una vegada la unilateralitat que està caracteritzant el seu govern i que busqui el consens a través del diàleg social.