UGT demana potenciar l’ús de motocicletes i ciclomotors com alternativa ecològica i econòmica

derbi

El nostre sindicat considera que cal recuperar la cultura de la moto, que va propiciar la creació d’un teixit industrial punter a nivell mundial i que ara es troba en perill de continuïta

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya ha organitzat una reunió de delegats i delegades del sector de la motocicleta a Catalunya per analitzar la situació actual. La manca de demanda en els darrers tres anys ha provocat que la producció dels fabricants catalans hagi caigut en picat i les plantilles s’hagin reduït una mitjana de gairebé el 50%. La complicada situació que travessa el sector es veu agreujada per la venda, fa uns anys, de la majoria de les marques punteres catalanes a multinacionals que en la situació de crisi actual han optat per emportar-se la producció a les seves plantes a costa de realitzar ajustaments importants de plantilla a les fàbriques catalanes.

Actualment preocupa fonamentalment la situació de Derbi, que des del mes de juny està buscant una sortida industrial que eviti el tancament pel trasllat de la seva producció a les plantes del Grup Piaggio a Itàlia. Yamaha, després de l’intent de tancament d’aquesta primavera, també ha manifestat en nombroses ocasions la seva voluntat de tancament irreversible de la planta de Palau-Solità i Plegamans, i en les plantes de Rieju i Montesa-Honda expiren pròximament l’ERO de suspensió temporal i l’acord de garantia d’ocupació, respectivament.

Els i les representants del sector valoren de forma positiva la línia d’ajudes de finançament concedides aquest mes d’octubre pel Departament d’Empresa i Ocupació per valor de 12 milions d’euros previstos en el Pla de suport al sector de la motocicleta a Catalunya, de les quals es beneficiaran 14 empreses. En canvi, es demana més celeritat a resoldre temes com la “targeta verda” o la rebaixa dels 15 als 14 anys en l’edat per poder conduir ciclomotors. Creiem que amb aquestes dues mesures es podria aconseguir incrementar la demanda nacional de motocicletes i ciclomotors, que actualment se situa en un 20% de la producció total.

Els delegats i delegades de la UGT de Catalunya al sector no entenen perquè en els darrers anys s’han anat prenent tota una sèrie de mesures legislatives que frenen la demanda interna i, per tant, perjudiquen d’una forma tan deliberada el sector. També consideren fonamental l’aposta de futur per la moto elèctrica (e-moto), però per a això és necessari que des de les diferents Administracions es garanteixi una adequada xarxa de recàrrega que faci de la moto elèctrica una alternativa real a curt termini.

Des de MCA – UGT de Catalunya creiem que cal potenciar l’ús adequat de les motocicletes i ciclomotors, com una alternativa de mobilitat ecològica i econòmica a la qual puguin accedir joves que recuperin la cultura de la moto. Una cultura tan arrelada sempre a Catalunya i que va propiciar que es creés un teixit industrial punter a nivell mundial, que ara es troba seriosament en perill de continuïtat.

Comments are closed.