UGT demana que les inversions de Criteria tinguin presents la recuperació de l’economia del país

La secció sindical de la UGT a la Caixa intervé avui a la Junta General d’Accionistes de Criteria en nom dels treballadors de l’entitat i en representació de més de 225.000 accions

La Secció sindical de la UGT de la Caixa de Pensions intervé aquest matí a la Junta General d’Accionistes de Criteria per a fer sentir les prioritats dels treballadors de “la Caixa” i accionistes que han delegat el seu vot al sindicat, i que sumen una representació de  més de 225.000 accions.

La UGT demana a la Junta General d’Accionistes  de Criteria que per al futur immediat de la Caixa tingui presents els següents eixos prioritaris d’actuació:

• La seva contribució que la Caixa sigui una entitat de referència a nivell mundial, i que contribueixi al creixement, desenvolupament i manteniment del seu model d’Entitat.
  • El manteniment d’una bona linia d’inversions que permetin aconseguir uns bons resultats any rere any per poder mantenir una bona política de retribucions per  tots els accionistes que van creure en el projecte des de l’inici. Però també, que tingui presents en les inversions dels accionistes les empreses del nostre territori i que afecten directament a la recuperació de la nostra economia
  • Igualment, el manteniment d’una bona línia de desinversions, sobretot en les que afectin a empreses del nostre país, intentant que l’impacte de la nostra desinversió sigui mínim per a l’economia del país i en el mercat de treball, avui en dia tan malmès per la situació econòmica actual.  Alhora, reclama “procurar mantenir-nos com a socis de referència en empreses clau pel territori, com a Port  Aventura“.
  • Finalment, la UGT demana un compromís amb el capital humàPer la UGT, Criteria ha de servir perquè la Caixa vagi millor en tots els sentits i també en el del capital humà. A més, Criteria ha de contribuir al manteniment d’un bon clima laboral a la Caixa i a les empreses en les que hi participa en la mesura que pugui influir-hi, per mantenir l’esperit de responsabilitat i compromís social que sempre ha regit a  la Caixa“.

Amb tot, la secció sindical de la UGT a “La Caixa” fa una valoració positiva de l’any 2009, perquè suposa en un entorn econòmic molt complicat, la consolidació del projecte, el manteniment de la política de retribucions, i la consecució d’uns bons resultats. La UGT també ha fet un èmfasi especial que caldrà continuar treballant per la recuperació del preu de l’acció.