UGT demanarà a Hereu que no toleri salaris inferiors a 1.000 euros

ppacomEl sindicat UGT exigirà a Jordi Hereu, nou alcalde de Barcelona, que la ciutat doni exemple i no toleri salaris inferiors als 1.000 euros mensuals en les empreses de serveis contractades per l'Ajuntament. El secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, recorda que es tracta d'una promesa electoral.

L'UGT vol que no només Barcelona sinó tots els ajuntaments del país posin punt i final a una pràctica que fa possible que persones treballant per empreses de serveis municipals percebin salaris que en molts casos se situen als voltants dels 750 euros. El sindicat té previst realitzar trobades amb diferents consistoris a partir del mes de setembre.

La campanya promoguda des de la UGT vol frenar la tendència a fer que un nombre cada vegada més gran de salaris se situïn molt a prop del salari mínim. En declaracions a Europa Press, Álvarez ha apuntat que "feia molts anys que no es donava aquesta situació". Álvarez ha denunciat que el creixement econòmic del país no hagi servit per fer un repartiment més equitatiu de la riquesa i ha assenyalat que aquesta situació és pitjor a Catalunya que en el conjunt d'Espanya.

{moscomment}